W 2022 r. odsetek osób w wieku 16–74 lata zamawiających przez Internet towary lub usługi do użytku prywatnego w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł 64,6%, tj. o 3,4 p. proc. więcej niż w roku poprzednim.
Tag: E-handel w przedsiębiorstwach
-
-
W 2021 r. odsetek osób w wieku 16–74 lata korzystających z usług administracji publicznej przez Internet w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł 47,5%, tj. o 5,6 p. proc. więcej niż w roku poprzednim.
-
W 2020 r. ponad 98% osób w wieku 16-74 lata śledziło informacje dotyczące COVID-19. Wskaźnik ten utrzymywał się na podobnym poziomie we wszystkich grupach wiekowych. Najpopularniejszym źródłem informacji wśród respondentów była telewizja (korzystało z niej 86,9% osób) oraz strony internetowe (68,5%). Wraz ze wzrostem wieku ankietowanych zwiększały się wskaźniki korzystających z konwencjonalnych źródeł informacji (radia, telewizji oraz gazet i czasopism). Strony internetowe oraz portale społecznościowe większym zainteresowaniem cieszyły się wśród młodszych osób.
-
W 2019 r. odsetek osób w wieku 16-74 lata korzystających z usług administracji publicznej za pomocą Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł 40,4%, tj. o 4,9 p. proc. więcej niż w roku poprzednim. Odsetek przedsiębiorstw stosujących środki bezpieczeństwa ICT wyniósł 87,2%. Prawie połowa zbadanych podmiotów stosowała praktyki mające na celu podnoszenie świadomości pracowników w kwestiach związanych z bezpieczeństwem ICT.
Wyposażenie gospodarstw domowych w komputery
-
W 2018 r. odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł 77,5%, tj. o 1,6 p. proc. więcej niż w roku poprzednim, natomiast regularnie (co najmniej raz w tygodniu) korzystających z niego – 74,8%, tj. o 2,1 p. proc. więcej niż w 2017 r. Odsetek przedsiębiorstw z szerokopasmowym dostępem do Internetu wyniósł 95,0%, natomiast posiadających internet mobilny – 67,6%.
-
Przedsiębiorstwa
-
Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach, gospodarstwach domowych oraz przez członków tych gospodarstw w wieku od 16 do 74 lat. Porównanie wyników badania na tle krajów UE.
-
Przedsiębiorstwa
-
Perspektywa finansowa lat 2014-2020 otworzyła kolejne szanse na wsparcie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Celem na najbliższe lata jest powszechny dostęp do szybkiego Internetu, przyjazne użytkownikom e-usługi publiczne, wzrost kompetencji cyfrowych społeczeństwa. Cele takie wskazane są m.in. w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa.
-
Przedsiębiorstwa