Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2016 roku | GUS - Portal Informacyjny

Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2016 roku

Częstotliwość wydania
roczna

Przedsiębiorstwa

  • W 2016 r. dostęp do Internetu posiadało 93,7% przedsiębiorstw; najczęściej korzystały one z łączy szerokopasmowych (93,2%). Mobilne łącza szerokopasmowe były używane przez 64,7% przedsiębiorstw.
  • Wskaźnik przedsiębiorstw posiadających własną stronę internetową w 2016 r. wyniósł 67,0%. Prawie dwie trzecie firm wykorzystywało stronę internetową w celu prezentacji katalogów wyrobów i usług.
  • W 2015 r. co trzecie przedsiębiorstwo składało zamówienia przez sieci komputerowe, a co ósme otrzymywało zamówienia przez Internet.
  • Z e-administracji w 2015 r. korzystało 93,6% przedsiębiorstw. Tę formę kontaktu z administracją publiczną stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.
  • W 2016 r. ponad połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe.
  • Z usług w chmurze obliczeniowej w 2016 r. korzystała blisko jedna trzecia dużych przedsiębiorstw.

Gospodarstwa domowe

  • W 2016 r. 80,1% gospodarstw domowych miało w domu przynajmniej jeden komputer.
  • Dostęp do Internetu w 2016 r. posiadało 80,4% gospodarstw domowych, w tym 75,7% – szerokopasmowy.
  • Jako główną przyczynę nieposiadania dostępu do Internetu w domu 70,6% gospodarstw domowych wskazało brak potrzeby korzystania z niego.
  • Z usług e-administracji w 2016 r. korzystało 30,2% osób w wieku 16-74 lat.