Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2015 r. | GUS - Portal Informacyjny

Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2015 r.

Częstotliwość wydania
roczna

Przedsiębiorstwa

  • Od 2012 r. odsetek dużych przedsiębiorstw posiadających dostęp do Internetu jest bliski 100%, co świadczy o nasyceniu zjawiska w tej grupie podmiotów.
  • W 2015 r. dostęp do Internetu posiadało 92,7% przedsiębiorstw; najczęściej korzystały one z łączy szerokopasmowych (91,9%).
  • Mobilne łącza szerokopasmowe używało 61,5% przedsiębiorstw.
  • Wskaźnik przedsiębiorstw posiadających własną stronę internetową w 2015 r. wyniósł 65,4%.
  • Prawie dwie trzecie firm wykorzystywało stronę internetową w celu prezentacji katalogów wyrobów i usług.
  • W 2014 r. co piąte przedsiębiorstwo składało zamówienia przez sieci komputerowe, a co dziesiąte otrzymywało zamówienia przez Internet.
  • Z e-administracji w 2014 r. korzystało 92,4% przedsiębiorstw, przy czym tę formę kontaktu z administracją publiczną stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.
  • W 2015 r. prawie połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe.
  • Z usług w chmurze obliczeniowej w 2015 r. korzystała jedna czwarta dużych przedsiębiorstw.

Gospodarstwa domowe

  • W 2015 r. 77,9% gospodarstw domowych miało w domu przynajmniej jeden komputer.
  • Dostęp do Internetu w 2015 r. posiadało 75,8% gospodarstw domowych, w tym 71,0% – szerokopasmowy.
  • W 2015 r. 63,0% gospodarstw domowych jako główną przyczynę nieposiadania dostępu do Internetu w domu wskazało brak potrzeby korzystania z niego.
  • Z usług e-administracji w 2015 r. korzystało 26,6% osób w wieku 16-74 lat.