Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 roku | GUS - Portal Informacyjny

Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 roku

Częstotliwość wydania
roczna

Przedsiębiorstwa

  • W 2017 r. dostęp do Internetu szerokopasmowego posiadało blisko 95% przedsiębiorstw. Mobilne łącza szerokopasmowe były wykorzystywane przez ok. 70% podmiotów.
  • Z usług w chmurze obliczeniowej w 2017 r. korzystała ponad jedna trzecia dużych przedsiębiorstw.
  • Własną stronę internetową w 2017 r. miało 67% podmiotów. Większość z nich  wykorzystywała stronę internetową w celu prezentacji cenników lub katalogów wyrobów i usług.
  • W 2016 r. co trzecie przedsiębiorstwo składało zamówienia elektronicznie, natomiast co ósme otrzymywało zamówienia od klientów drogą elektroniczną.
  • Blisko 95% przedsiębiorstw w 2016 r. kontaktowało się z administracją publiczną elektronicznie. Tę formę komunikacji stosowały prawie wszystkie firmy duże i średnie.
  • W 2017 r. ponad połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych.

Gospodarstwa domowe

  • W 2017 r. przynajmniej jeden komputer w domu miało prawie 82% gospodarstw domowych.
  • 78% gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu szerokopasmowego.
  • Dwie trzecie gospodarstw domowych jako główną przyczynę nieposiadania dostępu do Internetu w domu wskazało brak potrzeby korzystania z niego.
  • 31% osób w wieku 16-74 lat kontaktowało się z administracją publiczną poprzez stronę internetową.