Informacje o urzędzie - tekst łatwy do czytania | GUS - Portal Informacyjny

Informacje ogólne

Informacje o urzędzie - tekst łatwy do czytania

Informacje o Urzędzie

Informacje o Urzędzie Statystycznym w Łodzi

Urząd Statystyczny w Łodzi jest przy ulicy Suwalskiej 29.

Ma trzy oddziały w innych miastach:

  • w Piotrkowie Trybunalskim, ulica Wronia 65
  • w Sieradzu, Plac Wojewódzki 3
  • w Brzezinach, ulica Henryka Sienkiewicza 14
     

Wejście główne do Urzędu.

Czym zajmuje się Urząd Statystyczny?

Urząd Statystyczny zbiera informacje i liczby, czyli dane statystyczne. Organizuje spisy powszechne i inne ważne badania. Nasi ankieterzy przychodzą do domów albo dzwonią do wylosowanych osób. Uczymy ludzi, czym jest statystyka i dlaczego jest ważna. Współpracujemy ze szkołami, uczelniami wyższymi i innymi urzędami. Dostarczamy im potrzebnych informacji. Dzięki temu władze mogą podejmować decyzje ważne dla wszystkich ludzi.

Co załatwisz w Urzędzie:

  • uzyskasz dane statystyczne i skorzystasz z publikacji przy stanowisku Informatorium,
  • wpiszesz firmę do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON) i zaktualizujesz jej dane przy stanowisku obsługi,
  • otrzymasz pomoc przy wypełnianiu wniosku w sprawie: Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i  Usług (PKWiU), Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT), Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB),
  • otrzymasz pomoc przy wypełnianiu druków sprawozdań i ankiet.

Wszystkie sprawy załatwisz na parterze w Sali Obsługi Klienta po prawej stronie od wejścia głównego.

Szklane drzwi samootwierające,  w tle sala obsługi klienta.

Kontakt do Urzędu

Możesz wybrać sposób kontaktu:

  • zadzwoń pod numer 42 683 92 47; 42 683 91 92; 42 683 90 17;
  • napisz sms pod numer 453 062 290;
  • napisz email na adres DostepnoscUSLDZ@stat.gov.pl;
  • wyślij pismo pocztą na adres: Urząd Statystyczny w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź
  • lub przyjdź osobiście.

Obsługa osób z niepełnosprawnością

Budynek Urzędu Statystycznego w Łodzi jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Przed wejściem są miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Po prawej stronie od wejścia jest podjazd dla wózków. Posiadamy oznaczenia schodów dla osób słabowidzących, pętlę indukcyjną, pokój cichej obsługi i kącik dla dzieci. Do budynku możesz wejść z psem asystującym. Możesz skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego.

Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi  potrzebami – zgłoś to portierowi. Odpowiedni pracownik udzieli Ci niezbędnej pomocy.