W skali roku wzrosły obroty ładunkowe oraz liczba statków zawijających do polskich portów morskich. Zmalał natomiast ruch pasażerów w portach morskich. W komunikacji międzynarodowej odnotowano spadek ładunków przetransportowanych morską flotą przez polskich przewoźników, a wzrost przewozów pasażerów. Według stanu na koniec 2022 r. morską flotę transportową tworzyła taka sama liczba jednostek jak przed rokiem, natomiast w wyniku przeklasyfikowań wzrosła ich łączna nośności i pojemności brutto.
Tag: Ruch pasażerów w portach morskich
-
-
W skali roku w portach morskich wzrosły obroty ładunkowe, ruch pasażerów oraz liczba statków zawijających do polskich portów morskich.
-
Analiza polskiej gospodarki morskiej - stan i struktura podmiotów gospodarczych, liczba pracujących, wyniki ekonomiczne, morska i przybrzeżna flota transportowa oraz przewozy dokonane przez polskich przewoźników morskich, obroty ładunkowe, ruch pasażerów i statków w portach morskich, przemysł stoczniowy, rybołówstwo morskie i przetwórstwo rybne, szkolnictwo morskie i nauka oraz turystykę morską i przybrzeżną.
-
W skali roku w portach morskich spadły obroty ładunkowe, ruch pasażerów oraz liczba statków zawijających do polskich portów morskich. Według stanu na koniec 2020 r. morska flota transportowa liczyła mniej statków niż przed rokiem. W porównaniu z 2019 r. odnotowano spadek ładunków przetransportowanych morską flotą przez polskich przewoźników oraz spadek przewozów pasażerów w komunikacji międzynarodowej.
-
W skali roku w portach morskich wzrosły obroty ładunkowe i ruch pasażerów, przy jednoczesnym spadku liczby statków zawijających do polskich portów morskich. Według stanu na koniec 2019 r. morska flota transportowa liczyła mniej statków niż przed rokiem. W porównaniu z 2018 r. odnotowano spadek ładunków przetransportowanych morską flotą przez polskich przewoźników, natomiast wzrost przewozów pasażerów w komunikacji międzynarodowej.
-
Obraz polskiej gospodarki morskiej - stan i struktura podmiotów gospodarczych, liczba pracujących, wyniki ekonomiczne, morska i przybrzeżna flota transportowa oraz przewozy dokonane przez polskich przewoźników morskich, obroty ładunkowe, ruch pasażerów i statków w portach morskich, przemysł stoczniowy, rybołówstwo morskie i przetwórstwo rybne, szkolnictwo morskie i nauka.
-
Według stanu na koniec 2018 r. morska i przybrzeżna flota transportowa liczyła więcej statków niż przed rokiem. W porównaniu z 2017 r. odnotowano wzrost ładunków przetransportowanych morską flotą przez polskich przewoźników, natomiast spadek przewozów pasażerów w komunikacji międzynarodowej. W skali roku w portach morskich wzrosły obroty ładunkowe oraz zwiększyła się liczba statków zawijających, przy jednoczesnym wzroście ruchu pasażerów. Zmniejszyła się liczba jednostek polskiej floty rybackiej. Mniejsze były połowy ryb i bezkręgowców morskich.
-
Na koniec 2017 r. w morskiej i przybrzeżnej flocie transportowej odnotowano spadek liczby statków. Morską flotą transportową polscy przewoźnicy przetransportowali więcej ładunków niż w 2016 r., wzrosły również przewozy pasażerów w komunikacji międzynarodowej. W stosunku do poprzedniego roku w portach morskich odnotowano wzrost obrotów ładunkowych oraz zwiększenie liczby statków zawijających, przy jednoczesnym spadku ruchu pasażerów.
-
Obraz polskiej gospodarki morskiej – stan i struktura podmiotów gospodarczych, liczba pracujących, wyniki ekonomiczne, morska i przybrzeżna flota transportowa oraz przewozy dokonane przez polskich przewoźników morskich, obroty ładunkowe, ruch pasażerów i statków w portach morskich, przemysł stoczniowy, rybołówstwo morskie i przetwórstwo rybne, szkolnictwo morskie i nauka.
-
W 2016 r. w morskiej flocie transportowej odnotowano spadek liczby statków, natomiast flota przybrzeżna uległa zwiększeniu. Morską flotą transportową polscy przewoźnicy przetransportowali więcej ładunków niż w 2015 r., wzrosły przewozy pasażerów w komunikacji międzynarodowej.