W 2021 r. działalność prowadziło 135,0 tys. przedsiębiorstw zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych. Przeważającą większość podmiotów (99,2%) stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, skupiające 75,8% pracujących w obszarze przemysłów kultury i kreatywnych. Miesięczne wynagrodzenie brutto na 1 zatrudnionego wyniosło 6 927 zł, tj. o 592 zł więcej niż w 2020 r. i było większe o 994 zł w porównaniu z wynagrodzeniem w przedsiębiorstwach niefinansowych.
Tag: Kreatywność
-
-
W 2020 r. działalność prowadziło 124,1 tys. przedsiębiorstw zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych. Przeważającą większość podmiotów (99,1%) stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, skupiające 73,8% pracujących w obszarze przemysłów kultury i kreatywnych. Miesięczne wynagrodzenie brutto na 1 zatrudnionego wyniosło 6 335 zł, tj. o 123 zł mniej niż w 2019 r. i było większe o 941 zł w porównaniu z przedsiębiorstwami niefinansowymi ogółem.
-
W 2019 r. działalność prowadziło 121,5 tys. przedsiębiorstw zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych. Przeważającą większość podmiotów (99,0%) stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, skupiające 72,7% pracujących w obszarze przemysłów kultury i kreatywnych. Miesięczne wynagrodzenie brutto na 1 zatrudnionego wyniosło 6 458 zł i było większe o 1 290 zł w porównaniu z przedsiębiorstwami niefinansowymi ogółem. Międzynarodowa wymiana dóbr i usług kulturalnych i kreatywnych charakteryzowała się dodatnim saldem obrotów.
-
W 2018 r. działalność prowadziło 117,2 tys. przedsiębiorstw zaliczanych do przemysłów kultury i kreatywnych. Przeważającą większość podmiotów (98,9%) stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, skupiające 70,5% pracujących w obszarze przemysłów kultury i kreatywnych. Miesięczne wynagrodzenie brutto przypadające na 1 zatrudnionego wyniosło 6 029 zł i było większe o 1 213 zł w porównaniu z przedsiębiorstwami niefinansowymi ogółem. Międzynarodowa wymiana dóbr i usług kulturalnych i kreatywnych charakteryzowała się dodatnim saldem obrotów.
-
Podstawowe dane i wskaźniki charakteryzujące funkcjonowanie przemysłów kultury i kreatywnych w Polsce w latach 2014–2016. W rozdziale I – geneza, definicje, koncepcje i modele kategoryzacji przemysłów kultury i kreatywnych.