Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 r. | GUS - Portal Informacyjny

Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 r.

Częstotliwość wydania
miesięczna

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2015 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,2% (po spadkach notowanych od listopada 2014 r.). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny w zakresie transportu (o 1,9%), a także odzieży i obuwia (o 0,8%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,16 p. proc. i 0,04 p. proc. Niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 0,1%) oraz towarów i usług związanych z rekreacją i kulturą (o 0,2%) obniżyły ten wskaźnik o 0,02 p. proc. i 0,01 p. proc.

  III 2015 I-III 2015
Wyszczególnienie

XII 2014=100

III 2014=100

II 2015=100

I-III 2014=100

O G Ó Ł E M

99,8

98,5

100,2

98,5

Żywność, napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz wyroby tytoniowe

100,7

97,5

100,0

97,5

Żywność i napoje bezalkoholowe 

100,7

96,5

99,9

96,3

w tym żywność

100,7

96,2

99,9

96,0

Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe

100,9

101,4

100,2

102,0

Odzież i obuwie

95,3

94,7

100,8

94,8

Mieszkanie

100,3

100,5

100,0

100,5

Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii

100,4

100,7

100,0

100,7

w tym nośniki energii

100,2

100,4

99,9

100,4

Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego

99,9

99,7

100,0

99,7

Zdrowie

100,7

101,1

100,1

101,4

Transport

95,9

90,1

101,9

89,5

w tym paliwa do prywatnych środków transportu

94,4

85,2

103,7

84,0

Łączność

100,2

102,1

100,2

102,4

Rekreacja i kultura

100,8

101,2

99,8

101,6

Edukacja

100,1

101,2

100,0

101,2

Restauracje i hotele

100,3

101,2

100,2

101,2

Inne towary i usługi

100,2

99,8

99,9

99,8