Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2015 r. | GUS - Portal Informacyjny

Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2015 r.

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2015 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca obniżyły się o 0,1%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie spadki cen żywności (o 1,2%) oraz odzieży i obuwia (o 2,5%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,27 p. proc. i 0,13 p. proc. Wzrosty cen w zakresie transportu (o 1,0%), łączności (o 1,6%), a także zdrowia (o 1,5%) podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,09 p. proc. i po 0,08 p. proc.

 

Wyszczególnienie VII 2015 I-VII 2015

XII 2014= =100

VII 2014=
 =100

VI 2015=
=100

I-VII 2014= =100

O G Ó Ł E M ...............................................

100,2

99,3

99,9

98,8

Żywność, napoje bezalkoholowe
i alkoholowe oraz wyroby tytoniowe ......

100,2

98,9

99,1

98,1

Żywność i napoje bezalkoholowe  .................

100,0

98,3

98,9

97,3

w tym żywność ..............................

100,1

98,2

98,8

97,0

Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe ..........

101,0

100,9

100,0

101,4

Odzież i obuwie ..........................................

95,1

95,5

97,5

95,0

Mieszkanie .................................................

100,4

100,7

100,0

100,6

Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii ....................................................

100,5

100,9

100,0

100,8

w tym nośniki energii ...............................

99,9

100,4

100,0

100,4

Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego .......................

100,0

99,7

100,0

99,8

Zdrowie ......................................................

102,5

102,5

101,5

101,4

Transport ....................................................

99,1

93,0

101,0

91,0

w tym paliwa do prywatnych środków transportu ..................

99,7

89,5

101,2

86,6

Łączność ....................................................

101,4

101,8

101,6

102,8

Rekreacja i kultura ......................................

101,6

100,9

100,7

101,3

Edukacja ....................................................

100,1

101,1

100,1

101,2

Restauracje i hotele ....................................

101,0

101,3

100,1

101,3

Inne towary i usługi ....................................

100,0

99,8

100,0

99,7