Koniunktura w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach w listopadzie 2017 roku | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach w listopadzie 2017 roku

Częstotliwość wydania
miesięczna

W listopadzie dyrektorzy przedsiębiorstw z większości badanych obszarów działalności zgłaszają korzystne oceny koniunktury, zbliżone do prezentowanych przed miesiącem.

Przedsiębiorcy z sekcji przetwórstwo przemysłowe oceniają koniunkturę optymistycznie, podobnie jak przed miesiącem i lepiej niż w listopadzie ostatnich dziewięciu lat.

Jednostki z sekcji budownictwo oceniają koniunkturę pesymistycznie po raz pierwszy od marca 2017 r., ale lepiej niż w listopadzie ostatnich ośmiu lat.

Oceny koniunktury formułowane przez podmioty prowadzące działalność w zakresie handlu hurtowego są optymistyczne, zbliżone do sygnalizowanych od trzech miesięcy i lepsze niż w listopadzie ostatnich sześciu lat; jednostki handlu detalicznego zgłaszają opinie nieznacznie bardziej korzystne od notowanych w październiku i lepsze niż w analogicznym miesiącu ostatnich siedemnastu lat.

Podmioty należące do sekcji transport i gospodarka magazynowa oceniają koniunkturę pozytywnie, choć nie-co ostrożniej niż w październiku, ale lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich dziewięciu lat.

Jednostki z sekcji zakwaterowanie i gastronomia zgłaszają korzystne oceny koniunktury, zbliżone do sygnalizowanych przed miesiącem, lepsze niż w listopadzie ostatnich dziewięciu lat.

Oceny koniunktury formułowane przez dyrektorów przedsiębiorstw prowadzących działalność w zakresie informacji i komunikacji są pozytywne, zbliżone do zgłaszanych w październiku br. i lepsze niż w listopadzie ostatnich ośmiu lat.

Najbardziej optymistyczne oceny wśród badanych rodzajów działalności zgłaszają jednostki należące do sekcji finanse i ubezpieczenia. Opinie te są podobne do formułowanych przed miesiącem i przed rokiem.

 

Zobacz także: Infografika - Koniunktura gospodarcza w Polsce w listopadzie 2017 r.