Koniunktura konsumencka - listopad 2021 roku | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura konsumencka - listopad 2021 roku

Częstotliwość wydania
miesięczna

W listopadzie 2021 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 23,3[1]  i był o 5,5 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca

 

[1] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 02-12.11.2021 r. przeprowadzono metodą wywiadu telefonicznego 1087 wywiadów.