Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2017 r. | GUS - Portal Informacyjny

Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2017 r.

We wrześniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 7,5% (wobec wzrostu o 6,9% przed miesiącem oraz o 6,3% we wrześniu 2016 r.). W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 0,9% (wobec spadku  przed rokiem o 1,4%).

Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

IX 2017

I-IX 2017

IX 2017

I-IX 2017

VIII 2017= =100

IX 2016= =100

I-IX 2016= =100

VIII 2017= =100

IX 2016= =100

I-IX 2016= =100

Struktura w %

Ogółem

99,1

107,5

107,2

99,7

108,6

108,4

100,0

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

108,9

107,1

107,7

108,3

102,9

104,9

9,8

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

95,3

103,6

106,8

98,1

108,4

114,4

15,1

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

97,7

103,6

103,3

98,1

107,9

106,6

26,7

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

96,9

107,5

107,0

97,2

106,4

105,6

11,4

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

100,2

110,3

112,8

100,3

111,1

112,6

6,4

Tekstylia, odzież, obuwie

108,6

132,3

118,2

110,8

126,6

112,3

6,4

Meble, rtv, agd

100,3

112,2

108,7

100,2

112,2

108,9

8,1

Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach

96,6

108,1

108,6

95,9

107,4

108,5

5,4

Pozostałe

96,7

103,9

104,8

97,1

104,6

105,0

9,7


1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.