Dynamika sprzedaży detalicznej w sierpniu 2017 r. | GUS - Portal Informacyjny

Dynamika sprzedaży detalicznej w sierpniu 2017 r.

Częstotliwość wydania
miesięczna

W sierpniu  br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,9% (wobec wzrostu o 6,8% przed miesiącem oraz o 7,8% w sierpniu 2016 r.). W porównaniu z lipcem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,5% (wobec wzrostu przed rokiem o 1,4%).

Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

VIII 2017

I-VIII 2017

VIII 2017

I-VIII 2017

VII 2017=100

VIII 2016=100

I-VIII 2016=100

VII 2017=100

VIII 2016=100

I-VIII 2016=100

Ogółem

101,5

106,9

107,1

101,2

107,6

108,2

w tym:

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

96,7

104,0

107,1

96,4

100,7

104,4

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

102,5

104,7

107,1

104,2

109,0

115,1

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

102,2

104,4

103,3

101,7

108,2

106,5

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

99,6

107,2

106,6

98,8

105,3

105,1

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

99,9

113,3

113,3

99,9

112,9

113,0

Tekstylia, odzież, obuwie

96,3

117,3

117,1

94,1

111,1

111,1

Meble, rtv, agd

101,1

108,0

108,2

101,2

108,0

108,5

Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach

102,9

108,6

108,6

101,9

107,7

108,6

Pozostałe

108,2

106,2

105,1

107,5

106,2

105,2


1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.