Dynamika sprzedaży detalicznej w październiku 2017 r. | GUS - Portal Informacyjny

Dynamika sprzedaży detalicznej w październiku 2017 r.

W październiku br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 7,1% (wobec wzrostu o 7,5% przed miesiącem oraz o 4,6% w październiku 2016 r.). W porównaniu z wrześniem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 2,5% (wobec wzrostu przed rokiem o 3,0%).

Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

X 2017

I-X 2017

X 2017

I-X 2017

IX 2017 =100

X 2016 =100

I-X 2016 =100

IX 2017 =100

X 2016 =100

I-X 2016 =100

Ogółem

102,5

107,1

107,2

103,3

108,0

108,3

w tym:

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

105,4

111,8

108,3

104,5

106,5

105,2

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

102,1

105,6

106,4

103,2

109,8

113,7

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

102,1

101,8

103,2

102,8

106,3

106,6

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

106,1

105,3

105,2

107,2

104,2

104,0

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

107,9

111,4

113,0

107,9

111,9

112,9

Tekstylia, odzież, obuwie

103,3

114,1

117,5

106,7

109,1

111,7

Meble, rtv, agd

99,3

109,6

109,2

99,4

109,6

109,3

Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach

98,7

107,3

109,7

99,3

106,8

109,6

Pozostałe

97,0

109,8

105,6

97,9

110,7

105,8


1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.