Dynamika sprzedaży detalicznej w kwietniu 2017 r. | GUS - Portal Informacyjny

Dynamika sprzedaży detalicznej w kwietniu 2017 r.

Częstotliwość wydania
miesięczna

W kwietniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,7% (wobec wzrostu o 7,9% przed miesiącem oraz o 5,5% w kwietniu 2016 r.). W porównaniu z marcem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,4% (wobec spadku przed rokiem o 0,3%).

Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

IV 2017

I-IV 2017

IV 2017

I-IV 2017

III 2017= =100

IV 2016= =100

I-IV 2016= =100

III 2017= =100

IV 2016= =100

I-IV 2016= =100

Ogółem

98,6

106,7

106,9

98,8

108,1

108,7

w tym:

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

81,4

94,6

104,5

81,4

92,4

102,5

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

99,0

109,0

110,8

98,4

120,2

123,6

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

104,6

109,4

102,0

104,5

112,0

104,9

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

103,0

109,1

106,5

103,7

107,8

105,2

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

103,6

112,6

113,5

103,7

112,9

113,5

Tekstylia, odzież, obuwie

103,1

112,0

115,6

106,0

106,4

109,7

Meble, RTV, AGD

99,5

107,0

109,4

99,5

107,1

109,7

Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach

97,7

105,2

110,7

97,6

105,2

110,8

Pozostałe

93,2

99,8

104,8

93,6

99,7

104,9


1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.