Dynamika sprzedaży detalicznej w kwietniu 2017 r.
W kwietniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,7% (wobec wzrostu o 7,9% przed miesiącem oraz o 5,5% w kwietniu 2016 r.). W porównaniu z marcem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,4% (wobec spadku przed rokiem o 0,3%).
Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
IV 2017 |
I-IV 2017 |
IV 2017 |
I-IV 2017 |
|||
III 2017= =100 |
IV 2016= =100 |
I-IV 2016= =100 |
III 2017= =100 |
IV 2016= =100 |
I-IV 2016= =100 |
|
Ogółem |
98,6 |
106,7 |
106,9 |
98,8 |
108,1 |
108,7 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
81,4 |
94,6 |
104,5 |
81,4 |
92,4 |
102,5 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
99,0 |
109,0 |
110,8 |
98,4 |
120,2 |
123,6 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
104,6 |
109,4 |
102,0 |
104,5 |
112,0 |
104,9 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach |
103,0 |
109,1 |
106,5 |
103,7 |
107,8 |
105,2 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
103,6 |
112,6 |
113,5 |
103,7 |
112,9 |
113,5 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
103,1 |
112,0 |
115,6 |
106,0 |
106,4 |
109,7 |
Meble, RTV, AGD |
99,5 |
107,0 |
109,4 |
99,5 |
107,1 |
109,7 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
97,7 |
105,2 |
110,7 |
97,6 |
105,2 |
110,8 |
Pozostałe |
93,2 |
99,8 |
104,8 |
93,6 |
99,7 |
104,9 |
1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.