Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2016 roku
W czerwcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,5% (wobec wzrostu o 4,3% przed miesiącem oraz o 6,6% w czerwcu ub. roku). W porównaniu z majem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,1% (wobec wzrostu przed rokiem o 1,0%).
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
VI 2016 |
I-VI 2016 |
VI 2016 |
I-VI 2016 |
||||
V 2016=100 |
VI 2015=100 |
I-VI 2015=100 |
V 2016=100 |
VI 2015=100 |
I- VI 2015=100 |
struktura w % |
|
Ogółem |
103,1 |
106,5 |
105,0 |
103,2 |
104,6 |
102,9 |
100,0 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
108,7 |
114,3 |
112,5 |
108,2 |
113,6 |
110,7 |
10,7 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
103,2 |
101,4 |
99,2 |
104,9 |
94,0 |
90,9 |
13,7 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
101,1 |
105,0 |
105,1 |
101,3 |
105,8 |
105,8 |
27,4 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach |
100,4 |
112,2 |
108,1 |
100,2 |
110,1 |
106,2 |
11,8 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
100,8 |
112,3 |
111,2 |
100,8 |
111,3 |
109,7 |
6,2 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
105,2 |
120,8 |
118,3 |
104,5 |
116,0 |
113,5 |
6,3 |
Meble, rtv, agd |
105,8 |
114,2 |
109,8 |
105,7 |
113,7 |
109,3 |
7,8 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
102,8 |
106,6 |
105,2 |
102,8 |
104,7 |
103,4 |
5,2 |
Pozostałe |
103,7 |
89,7 |
89,3 |
103,7 |
88,8 |
88,2 |
9,9 |
1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.