Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2016 roku | GUS - Portal Informacyjny

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2016 roku

Częstotliwość wydania
miesięczna

W czerwcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,5% (wobec wzrostu o 4,3% przed miesiącem oraz o 6,6% w czerwcu ub. roku). W porównaniu z majem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,1% (wobec wzrostu przed rokiem o 1,0%).

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

VI 2016

I-VI 2016

VI 2016

I-VI 2016

V 2016=100

VI 2015=100

I-VI 2015=100

V 2016=100

VI 2015=100

I- VI 2015=100

struktura w %

Ogółem

103,1

106,5

105,0

103,2

104,6

102,9

100,0

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

108,7

114,3

112,5

108,2

113,6

110,7

10,7

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

103,2

101,4

99,2

104,9

94,0

90,9

13,7

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

101,1

105,0

105,1

101,3

105,8

105,8

27,4

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

100,4

112,2

108,1

100,2

110,1

106,2

11,8

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

100,8

112,3

111,2

100,8

111,3

109,7

6,2

Tekstylia, odzież, obuwie

105,2

120,8

118,3

104,5

116,0

113,5

6,3

Meble, rtv, agd

105,8

114,2

109,8

105,7

113,7

109,3

7,8

Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach

102,8

106,6

105,2

102,8

104,7

103,4

5,2

Pozostałe

103,7

89,7

89,3

103,7

88,8

88,2

9,9


1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.